znajdź projektanta

Fundacja Ronikier Art. Logo, identyfikacja.

Wykorzystanie samej typografii w logo Fundacji Ronikier Art to pierwsza, fundamentalna decyzja, podjęta na samym początku procesu projektowego. Uzasadnienie tej decyzji jest bardzo proste. Chodziło o stworzenie pozornie neutralnego znaku, który może towarzyszyć różnym artystycznym treściom (obraz, tekst, video) prezentowanym przez fundację, nie konkurując z nimi. Jednocześnie, dzięki wykorzystaniu kroju Studio Feixen Edgy – idealnie odzwierciedlającego współczesną estetykę minimalizmu oraz charakter nowoczesnego liternictwa, zachowujemy wyrazistą, mocną i szybko rozpoznawalną formę logo. Krój Studio Feixen Edgy bazuje na formach geometrycznych, które także umiejętnie łamie. Dzięki dużej ilości alternatywnych form każdej litery może towarzyszyć zarówno treściom konformistycznym, jak i odważnym awangardowym projektom, nie wchodząc z nimi w wizualny konflikt i nie odwracając od nich uwagi. Finalnie Fundacja Ronikier Art posiada logo wielowymiarowe i niejednoznaczne, które jednocześnie jest formą otwartą i zamkniętą. Posiada dwie wersje podstawowe. Wersja pełna – w założeniu – do używania w materiałach akcydensowych i okładkach publikacji, natomiast wersja skrócona – to punkt wyjścia do systemu otwartego. Systemu elastycznego, dającego nieskończone możliwości ekspresji wizualnej, który jest dobrym znacznikiem sztuki współczesnej. Charakteryzuje się i odwołuje do jej różnorodności, otwartości, eksperymentów i wielopłaszczyznowego charakteru. Logo i tożsamość wizualna Fundacji Ronikier Art ma w ciekawy, świeży i nowoczesny sposób sygnować materiały artystyczne i/lub wydarzenia kulturalne, organizowane przez fundację. Krótko mówiąc – logo jest „żywym organizmem”, który za każdym razem reaguje na czynniki zewnętrzne (przestrzeń, format, ilość treści, proporcje prezentowanych dzieł sztuki, itp.). Podsumowując – logo może funkcjonować jako forma zamknięta lub system otwarty, a przyszli projektanci mogą zdecydować, jaki kierunek wizualny w tworzonych przez siebie materiałach chcą wybrać. Podobnie jak w sztuce, kładziemy nacisk na proces ludzki, w którym decyzje estetyczne i koncepcyjne podejmowane są na bieżąco i odgrywają kluczową rolę.

Projektujemy logo, publikacje, materiały graficzne — drukowane i cyfrowe. Tworzymy kompleksowe identyfikacje wizualne marki. Zaczynamy od dobrego pomysłu i na jego bazie tworzymy silny, prosty, zrozumiały i czytelny język wizualny. Wykraczamy poza typowe rozwiązania stosowane w branży, aby wyróżnić markę klienta i uczynić ją widoczną.



^ Wróć na górę