znajdź projektanta

Wyniki Cover awArts 2019


24 / 01

Oto najlepsze polskie okładki płyt 2019 roku

 

Już po raz siódmy wybrane zostały najlepsze okładki i oprawy polskich płyt w ramach konkursu Cover awArts. Na finalne zestawienie złożyło się 52.597 głosów internautów oraz praca 52-osobowego jury. W jego skład weszli artyści sztuk wizualnych (fotografowie, malarze, graficy), ludzie piszący o kulturze i sztuce (dziennikarze, kulturoznawcy) oraz muzycy – organizatorzy zaprosili do współpracy Monikę Brodkę, Melę Koteluk, Krzysztofa Zalewskiego, Piotra Ziołę, Julię Marcell, Paulinę Przybysz, Iwonę Skwarek z Rebeki, Katarzynę Kowalczyk z Coals i Rosalie.


Tak liczna reprezentacja muzyków to nie przypadek. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji zostało „Listen to the image”, „Posłuchaj obrazu”. Celem Cover awArts jest nie tylko wyróżnienie najlepszych projektantów w świecie muzycznego dizajnu, ale też zaakcentowanie związku obrazu z dźwiękiem i pokazanie, jak korespondują ze sobą te dwa światy.


Nagroda za okładkę roku przypadła twórcom projektu The Essence Has Changed, but the Details Remain zespołu Fleshworld (Denisse Ariana Pérez, Łukasz Paluch, Karolina Pietrzyk). Album znalazł się też na drugim miejscu zestawienia opraw. Podium dopełniły płyty Audiotele Schaftera (Wojtek Koss i Jurek Gruchot z Full Metal Jacket) i Widmo duetu PRO8L3M (Darren Oorloff, Michał Klusek, Michał Shootman Majewski oraz Full Metal Jacket).


Najlepszą oprawą mijającego roku uznano projekt albumu Nieumiarkowania Króla (Zbiok Czajkowski i Karolina Zajączkowska). Trzecie miejsce zdobył album Pocztówka z WWA, lato ’19 Taco Hemingwaya (Wojtek Koss i Jurek Gruchot z Full Metal Jacket oraz Paweł Fabjański).



Pełne zestawienie dostępne jest na stronie plebiscytu: http://decybeledizajnu.com/cover-awarts/


Czołową trzydziestkę okładek oraz dziesięć najlepszych opraw można będzie zobaczyć, dotknąć i posłuchać (warto wziąć ze sobą słuchawki) na cyklu wystaw. Do 16 lutego ekspozycja dostępna będzie w Rondzie Sztuki w Katowicach.

^ Wróć na górę