znajdź projektanta

Go Creative


01 / 06

FitCollect zwycięzcą 13-stej edycji konkursu „Go Creative. Biznes na Start”

W Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER wyłoniono najbardziej kreatywny pomysł na biznes tegorocznej edycji „Go Creative. Biznes na Start”, konkursu realizowanego przez STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk. Projekt FitCollect autorstwa czwórki przyjaciół zdobył największe uznanie interdyscyplinarnego jury. Nagrodę,ufundowaną przez Grupę Energa, 15 tys. zł na rozwój firmy, w imieniu zwycięskiej ekipy, odebrał Paweł Fularczyk, absolwent Politechniki Gdańskiej i lider zespołu.

Technologie w połączeniu z kreatywnym podejściem – światowy trend znalazł w tym roku uzasadnienie podczas finału „Go Creative. Biznes na Start”. To właśnie głównie pasjonaci nowoczesnych rozwiązań w największym stopniu przekonali do siebie ekspertów, którzy spośród dwudziestu pomysłów wybrała finałową piątkę. Na pierwszym miejscu znalazł się FitCollect – inteligentny system zbierania danych o użytkownikach w klubach fitness. Projekt, kierowany do bywalców siłowni i uczestników zajęć w klubach fitness, rejestruje aktywność klientów za pomocą specjalnej opaski. Osiągnięcia, rejestrowane w aplikacji mobilnej, pozwalają na dzielenie się swoimi wynikami sportowymi.

– Jesteśmy bardzo szczęśliwi z wygranej, jak i z udziału w samym konkursie. Dzięki wielu szkoleniom i spotkaniom z ekspertami mieliśmy okazję poznać ciekawe osoby które swoją wiedzą pozwoliły nam wzbogacić nasz projekt i spojrzeć na niego z zupełnie innej perspektywy. Wciąż napływają do nas nowe inspiracje, a nagroda pozwoli nam w końcu przekuć naszą wizję w realny biznes. Nie możemy się doczekać! – mówi Paweł Fularczyk z FitCollect. Za zwycięskim projektem stoją również: Kamil Fiedorow, Michał Kęder, Piotr Kamiński.

Zdobywca drugiego miejsca toBartek Zaborowski, współtwórca gry RPG zmieniającej codzienne aktywności, jak bieganie czy chodzenie do biblioteki w świat pełen przygód. Jego „Game of Quests”, czyli połączenie aplikacji i gry o charakterze społecznościowym, pozwala przenieść się do krainy elfów, krasnoludów i ludzi. A wszystko przy wykorzystaniu smartfona.

Trzecie miejsce przypadło absolwentce Akademii Sztuk Pięknych – Karolinie Zimnickiej – twórczyni LittleNOMAD, czyli tipi dla dzieci wykorzystywanych do zabawy. Czwarte miejsce należało do Łukasza Szmajkowskiego z FuzzyAds planującego biznes oparty o system klasy marketing autonomation dla platform e-commerce, a kolejne do zespołu Mateusza Lipowicza z All Blue, którego pomysł na firmę to studio gier komputerowych 2D.

– To była naprawdę ciekawa rozgrywka. Tym bardziej, że wszystkie pomysły były nietuzinkowe i oryginalne – podsumowuje Kinga Kuczyńska z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, organizatora konkursu. – Tegoroczna edycja była zupełnie inna od pozostałych. Zaczęliśmy na rekordowej liczbie zgłoszeń, a skończyliśmy na tym, że kreatywność to pojęcie odnoszące się nie tylko do designu czy rękodzieła, ale i do technologii i innowacji. To tam potrzebna jest duża doza twórczego podejścia, by startup rzeczywiście mógł zarabiać. Cieszę się, że mogliśmy gościć tyle ciekawych projektów i niesamowitych osób, które chcą je rozwijać. Z wieloma z nich mamy nadzieję spotkać się już wkrótce.

Przedwszystkimi uczestnikamiproces inkubacji, który rozpoczną pod koniec wakacji. Finaliści po założeniu działalności będą mieć możliwość wykorzystania nagród, wśród których znajdzie się m. in. doradztwo, mentoring czy wsparcie w zakresie księgowości. Zwycięzca, oprócz nagrody finansowej, dostanie również miejsce do pracy, które już teraz czeka na niego w STARTERZE.

Więcej informacji

^ Wróć na górę