Design by Śliwka Nałęczowska 2021 | Poznajcie laureatów konkursu
Rozstrzygnięto IV edycję Design by Śliwka Nałęczowska. Do konkursu skierowanego do pasjonatów grafiki i designu użytkowego zgłoszono 2400 projektów nadruków na T-shirty! Jury wyłoniło 12 najlepszych prac inspirowanych hasłem „Śliwka Nałęczowska – sztuka łączenia”.
Wspieranie młodych, choć niekoniecznie metryką, twórców to główna idea akcji, którą od czterech lat realizuje Śliwka Nałęczowska, marka kultowych polskich pralin. Organizowany przez nią konkurs promuje i odkrywa talenty oraz aspirujących twórców z dziedziny szeroko rozumianej grafiki, designu i projektowania. Przed uczestnikami Design by Śliwka Nałęczowska co roku stawiane jest inne zadanie. W bieżącej edycji przygotowywali oni nadruki na T-shirty, inspirowane hasłem „Śliwka Nałęczowska – sztuka łączenia”.
Zgłoszono niemal 2400 kreatywnych interpretacji tegorocznego zadania konkursowego. Spośród wszystkich zgłoszeń, 2315 spełniło wymagania regulaminowe i zostało ocenione przez specjalistów grafiki i designu, w tym m.in. Mateusza Sudę, ilustratora mody i projektanta graficznego, prof. Ksawerego Piwockiego, byłego rektora warszawskiej ASP oraz ekspertów projektowania z ramienia partnerów i patronów akcji. Jury dokonało wyboru najlepszych prac, wyłaniając 12 zwycięskich projektów.
Wygrała Anita Tomala-Cygan, która otrzymała 10 tys. zł i zapas Śliwki Nałęczowskiej. Dla kolejnych laureatów przewidziano nagrody finansowe i produktowe: (odpowiednio 7 tys., 5 tys. i 5 x 500 zł i zestawy pralin, a dla dalszych miejsc – zapasy Śliwki Nałęczowskiej). Wybrane projekty stworzą limitowaną kolekcję T-shirtów, która będzie dostępna w salonach sieci Medicine.
I miejsce - Anita Tomala-Cygan
II miejsce - Ewelina Gąska
III miejsce - Maja Michalska
Tegoroczna edycja Design by Śliwka Nałęczowska została zrealizowana we współpracy z partnerami: marką odzieżową Medicine, Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie i Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Patronami medialnymi konkursem zostali: NOIZZ, Grafmag i K MAG.