znajdź projektanta

What’s next: Narzędzia zmiany

28 / 11


28 / 11 / 2020
Online



What’s next: Narzędzia zmiany

28 listopada 2020 | 12:00 | Online

Wydział Wzornictwa, Akademia Sztuki w Szczecinie

Design jest dialogiem z rzeczywistością, to pewien truizm. Za pomocą jakich środków i narzędzi projektanci rozmawiają ze światem - sprawa nie jest już tak oczywista. Jaką przyjąć strategię w płynnym, podlegającym zmianom w świecie? Iść z nurtem systemu, czy samemu ten nurt ustanawiać? Tworzyć nowe znaczenia czy bazować na starych? Jak zaprojektować koniec, by stworzyć przestrzeń dla scenariuszy przyszłości?

 

Zaproszeni do rozmowy goście i gościnie reprezentują różnorodność stanowisk, postaw i praktyk twórczych. Zależy nam, by w dyskusji usłyszeć wielogłos, mapując możliwe narzędzia i strategie zmiany w projektowaniu, a tym samym - w rzeczywistości. Wszak jedna, homogeniczna recepta na świat zawsze wzbudza wątpliwości.

 

Spotkanie poprowadzi krytyczka designu Agata Kiedrowicz. Zaproszone projektantki i projektanci to Ewa Bochen i Maciej Jelski (Kosmos Project), Jakub Koźniewski (panGenerator) oraz Agnieszka Polkowska (TRENDSPOT). Konferencji towarzyszyć będzie prezentacja projektów dyplomowych studentek i studentów  Wydziału Wzornictwa.

 

Konferencja odbędzie się na platformie zoom. Przed spotkaniem udostępnimy link, dzięki któremu można będzie dołączyć do rozmowy z poziomu strony internetowej lub aplikacji (do pobrania ze strony zoom.us).

 

whatsnext.akademiasztuki.eu/konferencja


Zespół organizacyjny:

Agata Kiedrowicz

Patrycja Makarewicz

Patrycja Żyżniewska


Wydział Wzornictwa Akademii Sztuki w Szczecinie

 

Animacja i obiekt 3d: Piotr Glura

 

Patronat Honorowy Prezydenta Miasta Szczecin

Patronat Honorowy Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Olgierda Geblewicza

Współorganizator: COCO4CCI

Partner: Oswajanie Sztuki

Patronat: STGU

 

Ewa Bochen i Maciej Jelski (Kosmos Project)

Kosmos Project jest studiem projektowym tworzonym przez Ewę Bochen i Macieja Jelskiego. Projektanci studiowali na Warszawskiej ASP i Politecnico di Milano. Doświadczenie zdobywali w renomowanych mediolańskich biurach Alessandro Mendiniego i Denisa Santachiary. W pracy grupy bardzo ważne jest konceptualne podejście do projektowania oraz przełamywanie stereotypowego myślenia o obiekcie. Inspiracją - współczesna cywilizacja i kierunki jej rozwoju, oraz dzika natura jako zródło harmonii. Projektanci mają na koncie szereg projektów zarówno komercyjnych jak i artystycznych. Między innymi współpracę z Vitra i Paul Smith. Prace studia pokazywane były na wystawach w Londynie, Mediolanie i Sztokholmie, Tokio oraz Nowym Jorku. W portfolio grupy znajdują się także doceniane projekty wystaw między innymi Wszystko widzę jako sztukę w Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Festiwal Apostrof Empik, Bunt Materii w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.

 

Agata Kiedrowicz

Krytyczka i kuratorka designu, projektantka, edukatorka. Pracuje interdyscyplinarnie, na styku humanistyki, sztuki i designu oraz biznesu. Publikuje teksty z obszaru dizajnu, mody i trendów na łamach branżowej prasy (m.in. Design Alive, Newsweek Slow, KUKBUK, Notes Na 6.Tygodni Fundacji Bęc Zmiana, FUTU, Monitor Magazine, KMag). Wykłada w School of Form, Akademii Sztuki w Szczecinie oraz Collegium da Vinci, gdzie kieruje studiami podyplomowymi z obszaru mody i nowych mediów. Szczególnie interesuje ją projektowanie dla zmysłów oraz design jako obszar krytyki i eksploracji rzeczywistości. Współpracuje z projektantami, artystami, instytucjami kultury i sztuki w Polsce i za granicą. Kuratorka wielu wystaw, m.in. „Polish Design Island", „To czuć! Projektowanie dla zmysłów" pokazywanych m.in. na Arena Design 2017, Vienna Design Week, Brussels Design September, Łódź Design Festival oraz w przy ambasadzie RP w Kopenhadze. Zajmuje się także kreatywną strategią i publikacjami dla marek z obszaru mody i designu.

Jakub Koźniewski

Projektant i artysta nowych mediów, wielokrotny juror konkursów dotyczących projektowania i innowacji, edukator, autor tekstów na temat relacji nowych technologii i projektowania. Współzałożyciel kolektywu panGenerator, gdzie działa na granicy designu, sztuki i inżynierii, tworząc instalacje i obiekty interaktywne i kreując innowacyjne formy komunikacji. Jako członek kolektywu współpracował zarówno z muzeami i instytucjami kultury (Filharmonia Szczecin, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Powstania Warszawskiego ), jak i markami komercyjnymi (Disney, Sony, Škoda). Prace grupy prezentowane były w licznych galeriach sztuki i designu oraz na wystawach i festiwalach na całym świecie, w tym m.in. podczas Ars Electronica, Dutch Design Week, Milan Design Week, Pause Fest Melbourne. Ich eksperymentalne projekty wykorzystują nowoczesną technologię do zacierania granicy pomiędzy światem cyfrowym a fizycznym, wkraczając w sferę designu spekulatywnego i otwierając odbiorców na nowe doświadczenia. Wraz z kolektywem panGenerator został laureatem Paszportu Polityki w Kulturze Cyfrowej i zdobywcą Złotego Lwa na festiwalu Cannes Lions. Prowadzi zajęcia na podyplomowych studiach Creative Coding na School of Form​.

Agnieszka Polkowska

Doktor w dyscyplinie sztuk projektowych. Projektantka spekulatywna, badaczka i strateżka. Założycielka studio obserwacji i wdrażania trendów TRENDSPOT oraz Touching Points. Wykładowczyni akademicka dizajnu spekulatywnego i trendów w projektowaniu na Akademii Sztuki w Szczecinie. Realizuje projekty badawcze i wdrożeniowe. Współpracuje z takimi instytucjami jak Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Łódź Design Festival oraz markami, w tym m.in. MTV, Play, Vogue Polska, Ceramika Paradyż, Cosentino, Desa Unicum, Biżuteria YES, eobuwie.pl, Decathlon czy Local Heroes. Przez prawie 10 lat pracowała w LPP. Konsultantka holenderskiego think tanku MARE Amsterdam. Członkini rady ekspertów plebiscytu must have na Łódź Design Festival. 

^ Wróć na górę