znajdź projektanta

Targi Opakowań

12 / 04


13 / 04 / 2016
Warszawa
Od legendarnej puszki Campbella po najbardziej innowacyjne opakowania
8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations
EXPO XXI Warszawa, 12-13 kwietnia 2016

Puszka zupy konserwowej Campbella Andy'ego Warhola uznawana jest za najsłynniejsze opakowanie świata. Ekspozycja dzieła, które pomogło pop-artowi stać się najpopularniejszym nurtem artystycznym w Stanach Zjednoczonych, będzie jedną z atrakcji 8. edycji Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, która odbędzie się w EXPO XXI Warszawa w dniach 12-13 kwietnia. To największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej, w trakcie której najbardziej innowacyjne opakowania zaprezentuje niemal 200 wystawców, czołowe firmy z Polski i zagranicy.

Seria obrazów Puszki z zupą firmy Campbell, nazywana także 32 puszkami z zupą firmy Campbell, powstała w 1962 r. Składają się na nią płótna prezentujące puszki we wszystkich dostępnych w tamtych czasach smakach. W hali EXPO XXI zostanie zaprezentowany certyfikowany print z 1969 r. - odręcznie podpisany przez Andy Warhola i ostemplowany nr 112 (z wszystkich dostępnych 250 kopii serigrafii) o wymiarach 89 cm x 58,42 cm. Jego wartość na światowych aukcjach waha się od 70 do 100 tys. €. Dzieło jest w posiadaniu słowackiej firmy JobArt.
Ikona świata popkultury w zestawieniu z najnowszymi trendami w branży doskonale pokazuje jak długą drogę przebyły opakowania – od papierowej opaski i metalowej puszki po inteligentne opakowania. A to one często stanowią o sile produktu i jego sukcesie w wymiarze komercyjnym. Jak pokazują badania niemal połowa konsumentów wybiera nowy produkt kierując się wyłącznie wyglądem opakowania, a ponad 80% uważa, że znacząco wpływa ono na funkcjonalność i użyteczność. Miejscem, gdzie wyznacza się trendy i prezentuje najlepsze opakowania są od lat właśnie Międzynarodowe Targi Packaging Innovations w Warszawie.

Przez opakowanie do serca… konsumenta
Podczas tegorocznych Targów Packaging Innovations zostanie zaprezentowane m.in. opakowanie wyprodukowane w 100% z odpadów kamiennych oraz materiałów recyklingowych, nowatorski sposób transportu surowców i produktów płynnych jak również ekskluzywne, a zarazem unikatowe opakowanie typu premium na kolekcjonerską edycję Gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Wiele ciekawych i innowacyjnych opakowań znajdziemy w Strefie Studenta. To właśnie tu spotkamy najzdolniejszych projektantów młodego pokolenia z całej Polski. To im dedykowany jest konkurs na najciekawsze opakowanie, podzielony na dwie kategorie: „Głosowanie Internautów” oraz „Głosowanie Profesjonalistów”. W tej pierwszej największą liczbę głosów zdobyły prace:
I miejsce – „TOSTER” autorstwa Julii Rekowskiej, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, czyli dwufunkcyjny karton na toster. Po odpakowaniu urządzenia, możemy wykorzystać pudełko jako podajnik do chleba.
II miejsce – „Hang On - take away soap” autorstwa Aleksandry Gos, studentki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne, które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką.
III miejsce – „Opakowanie na truskawki” autorstwa Ireny Rosiak, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, które może pomieścić 2 kg tych owoców - to najczęściej kupowana ilość przez pojedynczych konsumentów.

Ponadto w Strefie Studenta znajdziemy m.in. opakowanie na sok w kształcie stożka, dzięki, któremu nie musimy używać słomki, by spożyć napój czy ekologiczne opakowanie na warzywa. Spośród wszystkich prac jury wyłoni w trakcie Targów swoich laureatów Konkursu. Często ich pomysły trafiają na taśmy produkcyjne.

W ciągu zaledwie 8 lat Targi Packaging Innovations zyskały markę jednego z najważniejszych spotkań branży w tej części Europy – co zgodnie podkreślają przedstawiciele zarówno polskich jak i zagranicznych firm. Każdego roku biorą w nich udział tysiące zwiedzających – osoby podejmujące decyzje związane z wyborem opakowań i linią promocyjną produktów.
Rekordowo prezentuje się liczba tegorocznych wystawców. Zainteresowanie udziałem w wydarzeniu było tak duże, że organizatorzy poszerzyli ekspozycję o dodatkową halę. Kontaktom biznesowym towarzyszą dwie strefy workshops, gdzie prowadzone będą bezpłatne wykłady oraz warsztaty prowadzone przez branżowych ekspertów, podpowiadających „jak opakować brandy”. Wśród gości specjalnych znalazł się jeden z najsłynniejszych polskich twórców okładek płyt muzycznych – Grzegorz Piwnicki (Forin).

Rejestracja online pozwala na bezpłatny udział w targach, prezentacjach i warsztatach.

EXPO XXI Warszawa
ul. Prądzyńskiego 12/14
01-222 Warszawa

12 kwietnia 2016, wtorek godz. 10.00-16.30
13 kwietnia 2016, środa godz. 10:00-16:00

Więcej informacji

^ Wróć na górę