Polacy w Niemczech
The Spirit of Poland pokaże polski design w Kolonii
Promocja polskiego wzornictwa w ramach zagranicznych wystaw i targów to jedno z najważniejszych założeń inicjatywy The Spirit of Poland. Dzięki współpracy z Culture.pl oraz Instytutem Polskim w Düsseldorfie, polskie marki kolejny raz mają szansę pokazać swój potencjał międzynarodowej publiczności. Po sukcesie w Brazylii, The Spirit of Poland wraca do Europy na targi imm cologne, gdzie w ramach strefy Pure Talents spotkają się takie firmy jak: Ćmielów Design Studio, Kafti, Kosmos, Malafor, Tabanda, Vzór.
Polski design promowany przez The Spirit of Poland to przede wszystkim silne marki oraz dobrze zaprojektowane produkty. To design o wysokich walorach estetycznych i użytkowych, który staje się symbolem polskiej kultury materialnej, jej historii i współczesnego rozwoju.
Pure Talents w ramach imm cologne to przestrzeń, w której nowe koncepcje mebli, oświetlenia czy akcesoriów prezentować będą międzynarodowi projektanci. „Wybrane na wystawę obiekty pokazują, w jak twórczy sposób polscy projektanci podchodzą do pracy z materiałem czy kwestii logistycznych, jak umiejętnie czerpią z rodzimych tradycji oraz zasobów polskiego rynku. Są to jednocześnie produkty rynkowe, o dużym potencjale komercyjnym” - mówi Monika Brauntsch, organizatorka wystawy.
Targi imm cologne otwierają sezon targowy w 2015 roku. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń wystawienniczych z branży designu wyposażenia wnętrz na świecie, w trakcie którego firmy pokazują swoje najnowsze kolekcje, produkty i pomysły. Obecność polskich marek na tak prestiżowym wydarzeniu jest szansą na prezentację polskiego designu na forum międzynarodowym.
The Spirit of Poland
The Spirit of Poland to wspólna inicjatywa projektantów i założycieli polskich marek, której głównym celem jest ukazanie potencjału polskich projektów na forum międzynarodowym. Cykl The Spirit of Poland to wystawy i wydarzenia towarzyszące, podczas których spotyka się młode pokolenie twórców i gdzie design staje się elementem promocji polskiej kreatywności. Pierwszym z serii wspólnych przedsięwzięć, zorganizowanym dzięki współpracy projektantów z Ambasadą RP w Japonii, był udział The Spirit of Poland w Tokyo Designers Week 2010. Dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza wystawa miała swoją kontynuację w 2011 w trakcie 100% Design w Londynie oraz Tokyo Designers Week. Kolejne lata to brazylijska odsłona The Spirit of Poland podczas DW! São Paulo Design Weekend 2013 oraz 2014, jak również miesięczna wystawa w Muzeum Narodowym w Brasilii.
Projekt jest realizowany w ramach programu promocji polskiego designu na świecie organizowanego przez Culture.pl
19 - 25 stycznia 2015
imm cologne