Plakat Euroshorts 2016
Fundacja Młodego Kina i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej STGU ogłaszają konkurs na plakat festiwalu Euroshorts 2016.
W konkursie mogą wziąć udział artyści plastycy / projektanci graficzni oraz studenci ASP lub innych szkół plastycznych, z Polski i innych krajów.
Euroshorts jest międzynarodowym festiwalem filmów krótkometrażowych. Istnieje od 25 lat (pierwsza edycja 1992). Premiera odbywa się równolegle w Gdańsku (CSW Łaźnia - Kinoport), Warszawie i Katowicach, potem festiwal dociera do galerii i domów kultury w 15 innych miastach. Impreza nie ma wysokiego budżetu ale ma wielu widzów, unikalną atmosferę i niezależność. Na równych prawach prezentuje i wyróżnia filmy fabularne, dokumentalne, animowane, eksperymentalne i reklamowe. Promuje i wspiera młodych filmowców. Głównym zadaniem plakatu ma być intensywna promocja imprezy oraz idei kina niezależnego, autorskiego (nie chodzi o kino amatorskie). Na plakacie powinien znaleźć się podtytuł "Młodzi filmowcy" oraz odniesienie do ważnej cześci festiwalu - projekcji taśmy "Amerykański Film Reklamowy" organizowanej przez stowarzyszenie AICP z Nowego Jorku.
Na projekty czekamy do 1 lipca 2016.
Autor zwycięskiego projektu otrzyma 1000 zł, będzie promowany w ramach premiery i replik festiwalu a projekt będzie publikowany w dużych nakładach w całej Polsce. Jeśli Jury uzna, że przyznaje wyłącznie dwa wyróżnienia – będą one miały wartość po 500 zł.
W jury zasiądą związani z Fundacją filmowcy oraz krytycy sztuki:
Przemek Młyńczyk – reżyser, dyrektor Euroshorts
Wojciech Kozłowski – krytyk sztuki, dyrektor Galerii BWA w Zielonej Górze
Hanna Wróblewska – krytyk sztuki, dyrektor Galerii Zachęta w Warszawie,
oraz graficy projektanci związani ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej:
Justyna Kosińska / Temperówka Studio
Emilka Bojańczyk / Podpunkt
Projekty przysyłajcie w formie zwykłych plików .jpg w formacie minimum A4, wraz z krótką notatką o autorze oraz swoimi danymi na adres: info@euroshorts.pl.
Autora nagrodzonej pracy poprosimy o dostarczenie projektu w postaci gotowej do druku. W ostatecznej postaci plakat powinien mieć format B1, CMYK lub dwa kolory pantone.
O przekazanie praw autorskich poprosimy wyłącznie zwycięzcę (-ców).
Regulamin