znajdź projektanta

„Najważniejszy projekt to TY” – startuje 23. konkurs Galerii Plakatu AMS

17 / 10


27 / 11 / 2022



Zadaniem uczestników tegorocznej edycji konkursu jest zaprojektowanie plakatu pokazującego, że aby życie było bogatsze i pełniejsze, trzeba zacząć od rozwijania samego siebie. Partnerem głównym tej edycji konkursu jest mBank.

Według raportu „Otwartość Polaków” niemal 90% naszych rodaków uważa, że nie warto poświęcać czasu samemu sobie. Ważniejszy jest dla nich czas dla rodziny, a także ten przeznaczany na pracę i inne aktywności społeczne. Dlatego też celem tegorocznej edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest zwrócenie uwagi na dbałość o siebie, swój rozwój i samopoczucie.

– Czy warto poświęcać czas samemu sobie? Jest przecież tyle ważniejszych spraw: rodzina, praca, aktywność społeczna. Takie właśnie pytanie stawiamy tym razem przed uczestnikami naszego konkursu – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektorka Marketingu AMS. – Kiedy nie mamy pełnej kontroli nad sytuacją zewnętrzną, skupmy się na swoich potrzebach, pomóżmy sobie. Żeby dawać, musimy mieć z czego czerpać. W nowej edycji Galerii Plakatu AMS czekamy na projekty, które w twórczy sposób zmierzą się z tymi kwestiami – dodaje Grażyna Gołębiowska. 

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 27 listopada 2022 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.

Werdykt jury poznamy do 9 grudnia 2022 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2023 r. 

Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
  • Rafał Borkowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej mBank
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
  • Wojciech Dagiel, dyrektor kreatywny i współzałożyciel LVOV
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
  • Katarzyna Miller, psychoterapeutka, publicystka, filozofka
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU 
  • Jacek Wielebski, artysta grafik, aktywista, założyciel stowarzyszenia Traffic Design
  • Agnieszka Ziemiszewska – artystka graficzka, nauczycielka akademicka

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest mBank, partnerem merytorycznym - Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi - Gazeta.pl i NowyMarketing.pl.

Źródło: Neurohm Polska / Porta KMI Poland, raport „Otwartość Polaków” 2017.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej:.

https://galeriaplakatu.ams.com.pl/.

***

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

Jak dotąd odbyły się dwadzieścia dwie edycje konkursu: 

  • Zapraszamy do... – promocja miast i regionów Polski
  • Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem 
  • Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy 
  • Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych 
  • 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu 
  • Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej 
  • Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu 
  • Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach 
  • Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą 
  • Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie 
  • Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej 
  • Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej
  • Przemoc. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc
  • Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – autoportret Polaków roku 2014
  • Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja? – dyskusja na temat przestrzeni publicznej
  • Szekspir do nieskończoności – uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci
  • Myślę o Wiśle – promocja Wisły w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły
  • Rzeczpospolita = rzecz wspólna – jak rozumiemy dobro wspólne w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
  • Jedz ostrożnie – promocja zdrowego odżywiania i jego społecznego znaczenia

  • Zwierzę też człowiek – zwrócenie uwagi na prawa zwierząt do godnego życia 
  • Jedenaste: Nie produkuj śmieci – apel o ograniczenie produkcji odpadów 
  • (Nie)bezpieczne pasy – wspólna odpowiedzialność kierowców i pieszych za bezpieczeństwo na przejściach.

Przebieg konkursu jest nadzorowany przez audytora, a nagrodzone prace wyłania niezależne jury.

AMS jest największą firmą reklamy out-of-home (OOH) w Polsce. Działa w obszarze klasycznego i cyfrowego OOH (Cityinfo). Jest liderem w segmencie mebli miejskich – wyposażył w nie ponad 30 polskich miast. Spółka znana jest z działań społecznych, w tym na rzecz integracji osób z niepełnosprawnościami.

Więcej informacji: Karolina Goźlińska, tel. kom. 507 008 834

^ Wróć na górę