znajdź projektanta

Kampania Depositphotos wspierająca fotografów podczas kwarantanny

26 / 05


15 / 06 / 2020

Jeden z największych międzynarodowych banków zdjęć rozpoczął kampanię #LockdownArt, aby wesprzeć fotografów, którzy tworzą pomimo obecnych ograniczeń.

Z powodu obecnej sytuacji wielu fotografów straciło źródło dochodów. Zostali też pozbawieni najważniejszej rzeczy – możliwości robienia tego, co kochają najbardziej. Granice są zamknięte, a wszelkie podróże trzeba było anulować. Każdego dnia otaczają ich te same krajobrazy i te same twarze. Ale prawdziwy twórca potrafi dostrzec walory artystyczne w życiu codziennym, bez względu na okoliczności. Inspiracją dla Depositphotos były prace, które powstały w trakcie kwarantanny. Tak narodził się pomysł kampanii #LockdownArt, której celem jest wsparcie fotografów w tej trudnej dla wszystkich sytuacji.

Główne przesłanie kampanii: „Kiedy to, co modne przestaje być modne, kiedy sport przestaje budzić emocje, kiedy podziwiać można tylko widok za oknem, a całe życie zdominuje bezruch… są tacy, którzy się poddadzą. Ale są też tacy, którzy podejmą wyzwanie. Można uziemić artystę w domu, ale nie można uziemić jego talentu”.

Manifest został opublikowany wraz ze zdjęciami wykonanymi przez fotografów w izolacji.

Nasz pomysł bazuje na charakterze i sposobie funkcjonowania platformy stockowej – to nie tylko narzędzie do sprzedaży treści. To również platforma, która daje szansę dzielić się swoją sztuką z innymi ludźmi. Chcemy wspierać wszystkich, którzy współpracują z Depositphotos, i pokazać światu ich talent. W tym celu będziemy aktywnie promować specjalną kolekcję, na którą składają się prace stworzone przez fotografów podczas kwarantanny – mówi Vadim Nekhai, CEO w Depositphotos.

Jeśli chcesz dołączyć do projektu, zostań współtwórcą Depositphotos, prześlij swoje zdjęcia i oznacz je tagiem #LockdownArt. Nasi kuratorzy treści wybiorą najciekawsze prace i przygotują specjalną kolekcję, która zostanie zaprezentowana na Depositphotos oraz na stronie projektu, a następnie wysłana do milionów klientów na całym świecie.

Zajmowanie się sztuką podczas kwarantanny przypomina czasy dzieciństwa, kiedy po powrocie ze szkoły można było robić to, na co tylko miało się ochotę. To tworzenie dla siebie – bez określonego celu i wymagań technicznych. Gdy świat się zatrzymuje, nikt nie ma wysokich oczekiwań. Nikt nie wymaga wyjątkowej jakości czy drogich materiałów. Wreszcie nadszedł czas na sztukę bez reguł. Projekt jest ważny, ponieważ inspiruje kreatywnych ludzi do nieszablonowego myślenia i korzystania z tego, co jest akurat pod ręką. Pokazuje również, że świat nie zatrzymał się całkowicie, a tworzyć można w każdych warunkach – mówi fotografka Daria Ermolina.

Pomysł i styl wizualny kampanii został opracowany wspólnie z agencją kreatywną Crevv i niezależną twórczynią Anyą Goncharovą.

^ Wróć na górę