znajdź projektanta

Identyfikacje muzeów

21 / 09


31 / 10 / 2015

Jednym z ważniejszych narzędzi budowania relacji wewnętrznych i zewnętrznych każdej instytucji jest dobrze opracowana i właściwie wdrażana identyfikacja wizualna. To istotne narzędzie budowania tożsamości, kreowania marki czy informowania o misji i ofercie adresowanej do potencjalnych odbiorców. Podczas gdy dla sektora komercyjnego jest to oczywiste, w przypadku muzeów dopiero od niedawna możemy obserwować przykładanie coraz większej wagi do jakości systemów identyfikacji wizualnej, dbanie o jakość druków informacyjnych czy atrakcyjność stron internetowych. Miło nam odnotować, że ostatnie dwa lata wydają się być bardzo w tym zakresie interesujące.
Po raz drugi zapraszamy do udziału w przeglądzie Muzeum Widzialne.

Do przeglądu mogą być zgłaszane identyfikacje wizualne i projekty graficzne działań muzealnych, które zostały wdrożone przez muzea w latach 2014–2015.
Przegląd obejmuje cztery kategorie:
  • identyfikacja muzeum – obejmuje ona wdrożone identyfikacje wizualne muzeów: logo, system informacji wewnątrz i na zewnątrz muzeum, w tym oznakowanie wystaw stałych, projekty druków firmowych, informacyjnych, materiałów edukacyjnych;
  • identyfikacja wystaw czasowych – obejmuje opracowany przez muzeum na potrzeby wystawy czasowej system informacji wizualnej m.in.: projekty plakatów, folderów, tablic informacyjnych w przestrzeni wystawienniczej;
  • wydawnictwa książkowe lub multimedialne – projekty graficzne wydawnictw muzealnych przy czym kategoria dla rzetelności oceny strategii muzeum w tym zakresie obejmuje nie pojedyncze wydawnictwa, ale przegląd kilku wydawnictw lub serię wydawniczą;
  • grafika strony internetowej – kategoria obejmuje projekt graficzny strony internetowej muzeum, walory estetyczne, odwzorowanie charakteru danej instytucji, wartości funkcjonalne.
Prawo zgłoszenia projektów w ramach każdej z kategorii mają:
  • muzea, które zamówiły i wdrożyły projekt graficzny;
  • autorzy (studia graficzne i graficy) wdrożonych przez muzea projektów graficznych.

Dany projekt graficzny może być zgłoszony wyłącznie przez jeden podmiot t.j. bądź przez muzeum, bądź przez grafika lub studio graficzne, pod rygorem odrzucenia projektu później zgłoszonego. Każdy uczestnik przeglądu może zgłosić dowolną liczbę projektów. 

Kartę zgłoszeniową wraz z załącznikami należy przesłać na adres: muzeumwidzialne@nimoz.pl w terminie do 31 października 2015 roku.

Nadesłane projekty oceni Jury w składzie:
  • prof. Maciej Buszewicz
  • dr Wojciech Janicki
  • dr hab. Dawid Korzekwa
  • Magdalena Ponagajbło
  • prof. Władysław Pluta
  • Tomasz Rygalik
Jury wyłoni zwycięzcę w każdej kategorii oraz przyzna 2. i 3. nagrodę, może także przyznać wyróżnienia.
Nagrodą za zajęcie pierwszego miejsca w ramach każdej kategorii jest statuetka oraz obszerna prezentacja zwycięskiego projektu na stronie Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, muzealnictwo.com, Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej.

Więcej informacji
Regulamin i formularz zgłoszeniowy

^ Wróć na górę