Identyfikacja RIK
Regionalny Instytut Kultury w Katowicach wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej zapraszają do udziału w dwuetapowym konkursie na nowy znak graficzny.
Nowa identyfikacja ma uspójnić wizualnie działy podległe Instytutowi, dotychczas niezależne wizualne, i określić nową, wspólną markę Regionalnego Instytutu Kultury. Oprócz marki głównej RIK, w zakres jej marki wejdą następujące oddziały/instytucje zachowując swoje nazewnictwo:
- Śląskie Centrum Dziedzictwa Kulturowego
- Regionalne Obserwatorium Kultury
- Regionalne Laboratorium Kultury
- Fabryka Silesia
- Akademia Kadr Kultury
Aby wziąć udział w konkursie wystarczy przesłać portfolio w formacie pdf zawierające minimum 3 projekty identyfikacji wizualnej na adres: konkurs.rik@stgu.pl.
Na podstawie nadesłanych portfolio Jury wybierze 5 finalistów konkursu, których zaprosi do odpłatnego (2.000 zł brutto) przygotowania propozycji znaków.
Spośród nich zostanie wybrany zwycięzca, który otrzyma nagrodę główną w wysokości 20.000 zł brutto.
Terminy konkursu:
- Nadsyłanie portfolio – 30 maja 2017
- Rozstrzygnięcie I etapu konkursu – 05 czerwca 2017
- Przygotowanie wstępnych koncepcji identyfikacji wizualnej przez wybranych 5 projektantów / studia projektowe – 30 czerwca 2017
- Wyłonienie zwycięzcy – 04 lipca 2017
- Przygotowanie księgi identyfikacji wizualnej zgodnej z Załącznikiem nr 1 – 31 lipca 2017
Portfolio i projekty oceni jury w składzie:
- Adam Pastuch – dyrektor Regionalnego Instytutu Kultury
- Hanna Kostrzewska - Specjalista ds. Komunikacji, Promocji i Nowych Mediów
- Dr Bogna Otto-Węgrzyn
- Roman Kaczmarczyk
- Dr hab. Dawid Korzekwa, prof. ASP
Nagrodę główną otrzymał Punkt Widzenia.