znajdź projektanta

Dreams & Marketing

16 / 04


11 / 06 / 2016

DOMINIK CYMER "DREAMS & MARKETING"

Bytom
DOMINIK CYMER "DREAMS & MARKETING"
Za designem i reklamą kryją się wymierne cele. W projektowaniu – użyteczności, a w promowaniu - kreowaniu mitu marki oraz napędzania pożądań.

Wystawa Dominika Cymera "Dreams & Marketing" to autokrytyczna wypowiedź wizualna znanego projektanta i przedsiębiorcy wobec zagadnień marketingu czy reklamy oraz wzorców myślenia i wyobrażeń o związkach sztuki i biznesu czy fantazmacie sukcesu.

W powołanej na wystawie sztucznej rzeczywistości, przypominającej prezentację reklamową, klientem stają się marzenia artysty ze swoimi potrzebami i celami. Powstają przedsiębiorstwa i marki, które realizują strategie jego wyobraźni. Artysta używając infografik, zdjęć powstałych podczas wymyślonych z tej okazji sesji reklamowych, szkicowników projektanta i założeń marketingu, snuje opowieść w trzech rozdziałach: "Dreams Products", "Startups" i "Moodboard".
"Dream Products" prezentują urzeczywistnione i rzekomo wprowadzone na rynek marki i pomysły, które towarzyszyły Cymerowi w dzieciństwie, m.in. komputery do pracy fizycznej kultowej firmy Dragon, produkty dla telesprzedaży (np. oziębiacz dwóch kieliszków do wódki) czy telefon transmitujący zapachy Isoap.
"Startups" to identyfikacje wizualne firm, które nie istnieją, ale rzekomo zleciły pracę nad brandingiem. Firmy te proponują rozwiązania niemożliwe do wprowadzenia na rynek, a artysta ze swoim studio przygotowuje je tak, jakby miały być rzeczywiście wdrażane, ale z jakichś powodów wdrożenie nie zostało sfinalizowane: Alkotak (firma montująca automaty sprzedające karnety pozwalające na picie alkoholu w miejscach publicznych), Celebuy (serwis umożliwiający zakup produktów, które wybierają celebryci) czy Trash marketing (agencja umieszczająca reklamy na śmieciach).
Jak dodaje: „Startups to prezentacje firm, które stworzyłem podczas wymyślania biznesu życia. Niektóre z nich miałyby nawet rację bytu i możliwe, że dzięki nim stałbym się bogaty, ale mam to gdzieś i wolę o nich marzyć".
Z kolei "Moodboard" pokazuje własne kierunki rozwoju Cymera - analizę stylu graficznego i strategię marketingową własnej osoby.

Dominik Cymer (ur. 1976) – projektant graficzny. Współtworzył kolektyw Będzin Beat. Autor identyfikacji i projektu graficznego książki-przewodnika "Indunature" Marcina Dosia (wydawnictwo CSW Kronika w Bytomiu 2009), która zainicjowała na Śląsku model alternatywnej turystyki i modę na „śląski dizajn". Wielokrotnie nagradzany w konkursach designu i reklamy. Współtwórca Cyber Kids on Real. Mieszka i pracuje w Warszawie.

16 kwietnia – 11 czerwca 2016
kurator: Stanisław Ruksza 
współpraca: Jacek Kołodziejski; 
produkcja: Cyber Kids on Real
otwarcie: 16 kwietnia (sobota) godz. 19.00 
podczas otwarcia koncert Wilhelm Bras
Galeria Kronika, Rynek 25, Bytom
Wstęp wolny

Więcej informacji

^ Wróć na górę