Stan designu w Polsce
Wyniki wielkiego badania dotyczącego designu
Projekt badawczy Diagnoza stanu designu w Polsce – ewaluacja zapotrzebowania na wsparcie w zakresie designu
Celem badania było dostarczenie wiedzy dotyczącej następujących zagadnień:
- charakterystyki rynku design-u w Polsce oraz trendów z nim związanych;
- praktyk związanych z wykorzystaniem designu w polskich przedsiębiorstwach (w tym: rozpowszechnienia designu, form designu, funkcji designu, zasad doboru wykonawców świadczących usługi w obszarze designu);
- korzyści dostarczanych przedsiębiorstwom przez design;
- barier rozwoju oraz wykorzystania design-u w Polsce.
Pozyskanie ww. informacji - służących ocenie praktyk w obszarze wdrażania designu w polskich firmach - zostało przeprowadzone w oparciu o doświadczenie, opinie i poglądy:
- przedsiębiorców;
- projektantów, przedstawicieli biur projektowych, design menedżerów;
- audytorów realizujących audyty design-u;
- blogerów i dziennikarzy branżowych;
- przedstawicieli instytucji naukowych oraz instytucji otoczenia biznesu dedykowanych design-owi, stowarzyszeń branżowych projektantów, instytucji publicznych dedykowanych upowszechnianiu i rozwojowi design-u w Polsce.
oraz analizę materiałów zastanych.
Zgromadzona wiedza stanowi podstawę do wypracowania rekomendacji, mających na celu wskazanie pożądanych form i kierunków interwencji publicznych związanych z upowszechnianiem i wpieraniem rozwoju design-u w działalności polskich przedsiębiorstw.
Wyniki badania stan designu w Polsce
Projekt realizowany jest w ramach POIG.
Więcej informacji
Wyniki badania stan designu w Polsce
Projekt realizowany jest w ramach POIG.
Więcej informacji