znajdź projektanta

Innovative Energy Technologies | branding

Identyfikacja wizualna firmy Innovative Energy Technologies, której działania skupiają się na udoskonalaniu i dystrybucji rozwiązań energii słonecznej w Polsce i Europie.

Jednym z założeń było uniknięcie typowych skojarzeń i dosłownych elementów graficznych, w postaci słońca, paneli czy zielonej trawy, którymi identyfikuje się znacząca część konkurencji.

Sięgnięto zatem po inspiracje abstrakcyjne i zobrazowano energię samą w sobie...

Rezultatem jest logo, które jest w ciągłym ruchu. Nieustannie morfuje, przeobraża się, powtarza cykl. Jest niczym żywy organizm. Wyjściowa forma jest jak wstęga Moebiusa, która nie ma początku ani końca, jest nieskończoną powierzchnią, ciągłością. Odśrodkowy układ elementów znaku, zbudowany jako raster liniowy, oddaje ideę promieniowania, emisji ciepła i światła, jądra, wybuchu, wreszcie abstrakcyjnego słońca. Przypomina także rytm budowanych farm solarnych.

Dobrana typografia wskazuje z kolei na przyziemny, technologiczny aspekt działalności firmy.


Dla architektów jest grafikiem, dla grafików architektem. W rzeczywistości jest i jednym, i drugim. Ukończyła studia architektoniczne oraz graficzne, a obecnie w pracy zawodowej łączy obie te dziedziny w swoim Studio Blisko projektując systemy oznakowania graficznego przestrzeni architektonicznych. O potrzebie współpracy grafików i architektów mówiła na szczecińskim Westivalu – Sztuce Architektury (X 2017) i konferencji Element UX Talks w Poznaniu (IX 2018), pisała na łamach magazynu ARCH (I 2018) oraz uczyła na trójmiejskim Biennale Traffic Design (IX 2018). Przekonywała na Element Urban Talks w Krakowie (XII 2019) oraz w podcaście Architektura Powinna (I 2020). Uwielbia tańczyć, zajada się pieczarkami i popija je kawą. Wkłada serce, duszę i energię w projektowanie, ale też podróżuje – koniecznie z aparatem – kiedy tylko znajdzie wolną chwilę. W międzyczasie zaraża (próbuje!) swoich studentów entuzjazmem do grafiki i rysowania. W projektowaniu graficznym odnalazła siebie, ale też kilku ważnych klientów, m in.: Stowarzyszenie Architektów Polskich, APA Kuryłowicz&Associates, SKANSKA, Uniwersytet Warszawski, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Google, Lasy Państwowe, Live Nation, i innych. Zaprojektowała dla nich oprawy graficzne festiwali (Westival 2017, Westival 2018), konferencji (SARP U40, 2018, 2019) wystawy (‘In Motion’ na Gdynia Design Days 2016, ‘Średnia krajowa’ na Westival 2018), brandingi, systemy oznakowania, publikacje i książki (monografia twórczości arch. Kuźmienko, 2018, nominacja do Najpiękniejszej Książki Roku 2018), ilustracje i infografiki (Lasy Państwowe). Architektka | dyplom mgr inż. arch.: 2017, WAPW Graficzka | dyplom: 2014, WSISiZ Wykładowczyni na Wydziale Grafiki | od 2015, WSISiZ



^ Wróć na górę