Logo ma być ładne?
Logotypy zazwyczaj oceniamy przez pryzmat naszego gustu, taka praktyka jest dość powszechna nawet w samej branży.
Niestety, rzadko przy tym bierzemy pod uwagę, że oceniane przez nas logotypy nie są adresowane do nas, bo po prostu nie jesteśmy grupą docelową marki.
Adam Lis / Papajastudio
Logotyp powinien oddawać ducha marki, przekazywać jej USP, a także uwzględniać to, kto jest jej klientem. Marki ewoluują, zmieniają się ich produkty i technologie, jakie wykorzystują, co jest konieczne, by odpowiedzieć na potrzeby klientów. Tę zmianę powinna odzwierciedlać także komunikacja marki, której nieodłącznym elementem jest logotyp. Identyfikacja wizualna firmy powinna uwzględniać wartości, z jakimi marka ma być kojarzona, a także potrzeby jej obecnych i przyszłych odbiorców. Należy także pamiętać, że logo nie powinno być wynikową czasowej mody czy gustu projektanta lub decydenta, bo takie działania prowadzą do rozmycia marki, co w konsekwencji wpływa negatywnie na jej rozpoznawalność i wyniki.
David Airey światowej sławy projektant twierdzi, że zaprojektować logo może każdy, nie każdy potrafi jednak zaprojektować odpowiednie logo.
Cały tekst