znajdź projektanta

Nowe otomoto

Serwis motoryzacyjny otomoto.pl przeprowadził rebranding z okazji 10-lecia swojego istnienia. Marka zyskała zupełnie nowe logo oraz identyfikację wizualną. Projekt graficzny wykonało poznańskie studio For brands

Marcin Kaczmarek – For brands studio (Founder, Brand Designer)

- Rebranding OTOMOTO był dla nas niezwykle interesującym wyzwaniem – to w końcu marka znana prawie każdemu polskiemu kierowcy. Przez 10 lat zbudowała sobie pozycję niekwestionowanego lidera rynku.

Cel był jasny - pokazać jaką marką jest dziś OTOMOTO, jak bardzo zmieniło się przez dekadę swojego istnienia i w jakim kierunku chce dalej rozwijać się dla swoich użytkowników.

Rozpoczęliśmy od zdefiniowania motoryzacji. Nowy logotyp osadziliśmy na 4 kołach – literach O. Podzieliliśmy go pasami koloru pochylonymi pod kątem 45 stopni, nadającymi mu odpowiedniej dynamiki i pędu. Czerwień odpowiada w nim za motoryzacyjne emocje a granat za stabilną, godną zaufania technologię.

Indywidualnie skrojone, mocne liternictwo o ponadczasowej formie, ruszone z miejsca dynamicznym podziałem kolorystycznym, było świetnym punktem wyjścia do dalszych prac.



Kuba Enzowski – For brands studio (Partner, Brand Designer), Kommunikat (Founder, Designer)

- Kompozycję naprzemiennych pasów zawartą w logotypie wyciągnęliśmy poza znak i rozwinęliśmy w kompleksową identyfikację wizualną. Wzbogaciliśmy paletę barw o funkcyjny kolor błękitny, dzięki któremu identyfikacja staje się lżejsza i bardziej energetyczna. System poprzez swoją elementarność i elastyczność daje ogromny potencjał dalszego rozwoju przy zachowaniu podstawowych kodyfikatorów marki. 

Kolejnym etapem było zaprojektowanie języka graficznego na potrzebny komunikacji marketingowej. Stworzyliśmy bogatą bibliotekę ilustracji i animacji, dzięki którym marka może porozumiewać się w czytelny i przyjemny sposób. 

OTOMOTO to jednak nie tylko internet – to także największa w Polsce sieć stacjonarnych punktów sprzedaży samochodów. Niezbędne było zaprojektowanie dla nich nowych standardów wizualnych oraz stworzenie systemu ich obrandowania. 
Podsumowaniem pracy jest dedykowana strona internetowa nowe.otomoto.pl, na której można dowiedzieć się więcej o marce, procesie re-brandingu, a także pobrać oficjalne pliki graficzne.


Brand Design: Marcin Kaczmarek, Kuba Enzowski
Illustrations: Natalia Żerko
Copywriting: Marcin Domaniecki
Motion Design: Alicja Piotrowska
Web Development strony nowe.otomoto.pl: Grzegorz Jamróz, Marta Przyborowska, Jakub Przyborowski 
Account Manager: Joanna Jonkis

Za przygotowanie i wdrożenie głównej strony internetowej serwisu otomoto.pl oraz aplikacji mobilnej odpowiada OTOMOTO.

^ Wróć na górę