znajdź projektanta

Logo 60-lecia


28 / 05
Ortografika studio zaprojektowało zwycięskie logo 60-lecia nawiązania stosunków dyplomatycznych pomiędzy Polską a Indiami. Logo wykonane przy pomocy prostej formy typograficznej, wykorzystujące kolorystykę i symbolikę flag państwowych, będzie promowało rocznicowe 60-letnie obchody nawiązania stosunków polsko-indyjskich.

Znak został wyłoniony w drodze dwuetapowego konkursu organizowanego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Ambasadę Republiki Indii w Warszawie wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Jury doceniło syntetyczną formę znaku a zarazem jego mocny i pozytywny przekaz. Znak plusa wzmacnia przekaz i symbolizuje sumę wartości i umiejętności wkładaną przez obydwa kraje. Skróty oznaczenia obydwu krajów oraz przeplatające się kolory akcentują pozytywny charakter relacji handlowych i kulturalnych. – dodaje autor projektu, Marcin Dąbrowski z łódzkiego studia Ortografika. W konkursie wzięło udział ponad 120 projektantów. Nadesłane projekty oceniało jury w składzie: 
• prof. Lech Majewski – przewodniczący jury, projektant graficzny, członek honorowy STGU, wykładowca ASP w Warszawie
• Piotr Paszkowski – Dyrektor Gabinetu Politycznego Ministra Spraw Zagranicznych
• Joanna Stachyra – Kierująca Departamentem Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej MSZ
• Smt. Monika Kapil Mohta – Ambassador, Ambasada Republiki Indii w Warszawie
• Shri G. R. Meena – pierwszy sekretarz, Ambasada Republiki Indii w Warszawie
• Sudhir John Horo – projektant graficzny, IdeaWorks Design & Strategy Pvt. Ltd, India
• dr Dawid Korzekwa – projektant graficzny, prezes STGU, wykładowca ASP w Katowicach

Zwycięskie logo wkrótce pojawi się na wszystkich materiałach towarzyszących rocznicy, a zwycięscy konkursu otrzymają nagrodę w wysokości 14000zł.
Do ścisłego finału konkursu zakwalifikowały się także propozycje 2 projektantów: Ishana Khosli oraz Piotra BDSN Okrasy, z czego Piotr BDSN Okrasa otrzymał konkursowe wyróżnienie za poniższy projekt.

^ Wróć na górę