znajdź projektanta

Identyfikacja muzeum

15 / 05


08 / 06 / 2015

Budowa Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie

Kraków

Zaprojektuj identyfikację wizualną otwarcia Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie

W kwietniu 2016 zostanie otworzony Pawilon Józefa Czapskiego w kompleksie zabudowy Muzeum im. Emeryka Hutten-Czapskiego. Muzeum zaprasza do udziału w konkursie na layout materiałów promocyjnych otwarcia Pawilonu. Aby wziąć udział w konkursie należy wysłać propozycję projektu plakatu.

Nowy oddział Muzeum będzie poświęcony wnukowi twórcy najcenniejszej kolekcji numizmatycznej w Polsce, wybitnemu polskiemu intelektualiście, pisarzowi i malarzowi, krytykowi sztuki - Józefowi Czapskiemu. Na ponad 600 metrach kwadratowych znajdą się m.in.: odtworzony pokoik artysty z Maisons-Laffitte, sala wystaw zmiennych, czytelnia i kawiarnia. Idea budowy nowego pawilonu wystawienniczego, zawierającego m.in. zbiory i pamiątki po Józefie Czapskim, jest związana ze zrealizowanym w 1994 roku testamentem Józefa Czapskiego, który przekazał w nim pośmiertnie Muzeum Narodowemu w Krakowie swoje archiwalia, pamiątki i księgozbiór, a także dokumenty swojej siostry Marii (pisarki) oraz rodziny Czapskich. Pawilon Józefa Czapskiego, choć niepołączony architektonicznie z pozostałymi budynkami Muzeum im. Emeryka Hutten-Czapskiego, stanowić będzie jego integralną część, doskonale wkomponowaną w kompleksową koncepcję modernizacji tego Oddziału MNK i stanowiącą jego zwieńczenie. Oferta Pawilonu będzie kontynuacją opowieści o Rodzinie Czapskich rozpoczętą w Pałacyku Czapskich, gdzie eksponowana jest kolekcja Emeryka Hutten-Czapskiego, dziadka Józefa i gdzie znajdują się dwie sale poświęcone innym członkom Rodziny, przy czym główny akcent położony jest na ukazanie Czapskich jako kolekcjonerów i dobroczyńców Muzeum Narodowego w Krakowie.

Konkurs na opracowanie layoutu materiałów promocyjnych nowopowstającego obiektu przeznaczony jest dla profesjonalnych projektantów oraz studentów kierunków projektowych.
Aby wziąć udział w konkursie należy wysłać propozycję plakatu, który będzie zapowiedzią całościowej identyfikacji wizualnej wydarzenia.
Zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do podpisania umowy na wykonanie elementów identyfikacji zgodnie ze specyfikacją regulaminu. Wynagrodzenie za wykonanie umowy wynosi 40 000 zł netto.
Projekty plakatów należy wysłać w formie pliku pdf. na adres: konkurspjc@mnk.pl.
Termin nadsyłania projektów upływa dnia 8 czerwca 2015.

Nadesłane projekty oceni komisja konkursowa składająca się z przedstawicieli Muzeum Narodowego w Krakowie, Rady Programowej projektu oraz projektantów:
Olga Jaros
Joanna Żychowska
Luiza Berdak
Mateusz Woźniak
Henryk Woźniakowski
dr hab. Dawid Korzekwa
Prof. Władysław Pluta 

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 22 czerwca 2015 roku.
Partnerem konkursu jest Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Projekt dofinansowano z programu "Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego" w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2009-2014. 

Brief konkursowy

Więcej informacji 

^ Wróć na górę