znajdź projektanta

Dobre szyldy

20 / 06


20 / 06 / 2015

Poznań / Miastoreklamacja

Warszawa
MIASTOUPIĘKSZACZ
Przegląd dobrych praktyk reklamowo-szyldowych

Ustawa krajobrazowa otworzyła przed nami nowe możliwości w zakresie porządkowania przestrzeni publicznej. Jednak skuteczne prawo to nie wszystko. Na wzorcową politykę reklamowo-szyldową składa się szereg gestów, inicjatyw i konsultacji, które potrafią dać nawet trwalszą zmianę. Słyszeliście o „Księdze standardów ulicy Piotrkowskiej”? Wiecie kto w Poznaniu nie ma MaNieR i jak sobie z tym poradzić? Znacie historię bydgoskiej Retrościany? Jeśli nie, czas nadrobić te braki! Z morza dobrych praktyk, realizowanych w Trójmieście, Katowicach, Toruniu czy Łodzi chcemy wyłowić i upowszechnić te najciekawsze i najbardziej inspirujące. Pokażemy, czego mieszkańcy mogą oczekiwać od lokalnych władz, a jakie działania warto organizować samodzielnie. Zaproszeni eksperci – urzędnicy i aktywiści – opowiedzą szczegółowo o wybranych realizacjach, reklamowo-szyldowym języku i zarządzaniu przestrzenią publiczną.

PROGRAM
11:00-11:30 – Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim w działaniu.
11:30-12:00 – Krajobraz jako punkt oporu. Chaos reklamowy z perspektywy badań wizualności. Łukasz Zaremba (Zakład Filmu i Kultury Wizualnej IKP UW)
12:00-13:00 – Dobre wzorce, dobre praktyki. Czy i jak radzić sobie z reklamowo-szyldowym chaosem? Aleksandra Stępień (stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim)
PRZERWA
13:30-14:30 – Czym jest, a czym nie jest Wydział Estetyki Przestrzeni Publicznej? Wojciech Kacperski (Wydział Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m.st. Warszawy)
14:30-15:00 – Skąd się biorą dobre szyldy? Ewa Zielińska, Franciszek Cieślak (stowarzyszenie Miastodwa)
15:00-15:30 – O dobrych praktykach w Poznaniu. Piotr Libicki (Koordynator ds. estetyki wizerunku miasta Poznania)
PRZERWA
16-17:30 – Jak zostać „Miastoupiększaczem” w swojej okolicy? 
Przed konferencją (na mailowy adres: aleksandra.stepien@miastomoje.org) i w jej trakcie będzie możliwość zadawania pytań i przedstawiania problemów z dziedziny reklamowo-szyldowej. Zaproszeni eksperci postarają się na nie odpowiedzieć - znaleźć rozwiązanie prawne, ale też pokazać szersze mechanizmy działania (np. poprzez dialog). 

Konferencja inauguruje nową „markę” stowarzyszenia Miasto Moje A w Nim i szerzej zakrojone działania na rzecz promocji dobrych wzorców, dobrych praktyk i edukacji reklamowo-szyldowej.

Organizator:
stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim

Partnerzy wydarzenia:
Instytut Stefana Starzyńskiego – oddział Muzeum Powstania Warszawskiegopaństwomiasto

Więcej informacji

^ Wróć na górę