znajdź projektanta

Prawo dla grafika

27 / 10


27 / 10 / 2016

Prawo własności intelektualnej dla projektantów graficznych

Warszawa
Szkolenie przygotowane specjalnie dla grafików, projektantów, designerów, ilustratorów, przedstawicieli agencji kreatywnych i freelancerów sektora kreatywnego, które będzie miało na celu przekazanie najważniejszych informacji dotyczących praktycznych aspektów korzystania i ochrony praw własności intelektualnej, w szczególności praw autorskich.

PROGRAM SZKOLENIA:

16:00-16:10 – Przywitanie słuchaczy i wprowadzające case study
16:10-17:10 – Prawo własności intelektualnej – o czym powinien wiedzieć każdy projektant?
- Co mieści się pod pojęciem „prawo własności intelektualnej”?
- Czym przedmiot prawa autorskiego? Co to są elementy twórcze? Jakie elementy nie są chronione przez prawo?
- Prawo własności przemysłowej – najważniejsze informacje
- Prawo własności przemysłowej a prawo autorskie czyli kilka słów o ochronie kumulatywnej
- Dozwolony użytek i prawo cytatu czyli jak legalnie korzystać z cudzej własności?
- Utwór inspirowany i utwór zależny – gdzie leży granica?
- Utwór współautorski czyli zasady korzystania ze wspólnego projektu
17:10-18:20 – Umowy prawa autorskiego czyli jak zarabiać na swoich prawach?
- Dualizm praw autorskich – autorskie prawa majątkowe i osobiste
- Czym jest przeniesienie praw autorskich?
- Czym jest licencja? Jakie są rodzaje licencji?
- Kiedy udzielić licencji a kiedy przenieść na klienta autorskie prawa majątkowe?
- Umowa o przeniesienie praw autorskich – o czym powinien wiedzieć każdy twórca?
- Umowa licencyjna – najczęściej spotykane błędy
- Jak umiejętnie korzystać ze swoich praw? Jak negocjować?
- Jak zarabiać na swojej własności intelektualnej?

18:20-19:10 – Branding z prawnego punktu widzenia
- Przychodzi klient do agencji czyli jak rozmawiać z klientem o (re-) brandingu?
- Logo z prawnego punktu widzenia
- Jak stworzyć logo, które będzie mogło być zarejestrowane jako znak towarowy?
- Jak uniknąć zarzutów o plagiat?
- Jak rozmawiać z klientem o odpowiedzialności za wprowadzenie na rynek nowego logo/brandu?
- O czym pamiętać podpisując umowę z klientem?

19:10-19:30 – Podsumowanie najważniejszych zagadnień, case study i dyskusja ze słuchaczami

UCZESTNICY SZKOLENIA DOWIEDZĄ SIĘ:

– Jak chronić efekty swojej pracy twórczej?
– Jak korzystać z praw własności intelektualnej? Jak na nich zarabiać?
– Dlaczego stworzenie dzieła nie jest równe przeniesieniu praw autorskich do dzieła?
– Czy każda grafika jest przedmiotem prawa autorskiego?
– Jakie elementy (nie) są chronione przez prawo autorskie?
– Gdzie leży granica pomiędzy inspiracją a opracowaniem cudzego utworu?
– Jak legalnie korzystać z cudzej twórczości?
– Jak zarabiać na swojej własności intelektualnej?
– Jak stworzyć logo, które będzie mogło być zarejestrowane jako znak towarowy?
– Co powinno znaleźć się w dobrze skonstruowanej umowie licencyjnej i umowie o przeniesienie praw autorskich?
– Jak radzić sobie z wybrednym klientem? Jak skutecznie chronić swoich interesów

Koszt szkolenia to 179 netto zł/os (wystawiamy faktury VAT). W cenie szkolenia: kawa, herbata i przekąska + materiały ze szkolenia. Dla zainteresowanych możliwość uzyskania świadectwa uczestnictwa.

Szkolenie poprowadzi Magdalena Miernik – założycielka pierwszego serwisu o prawie własności intelektualnej dla ludzi kreatywnych - Lookreatywni.pl i firmy świadczącej doradztwo prawno-biznesowe dla branży kreatywnej i startupowej. Prawnik zajmujący się na co dzień sprawami z zakresu prawa własności intelektualnej, absolwentka studiów podyplomowych przy Centrum Praw Własności Intelektualnej im. Hugona Grocjusza w Krakowie. Trener i szkoleniowiec.
Autorem plakatu jest Piotr Chuchla.

27 października 2016, godz. 16.00 -19.30
Centrum Przedsiębiorczości Smolna 4, Warszawa
Koszt szkolenia: 179 zł

Zapisy: kontakt@lookreatywni.pl
Ilość miejsc ograniczona.

Więcej informacji


^ Wróć na górę