znajdź projektanta

Plakat dla KRRP

31 / 08


15 / 09 / 2014

Z radcą prawnym bezpieczniej konkurs na plakat

Krajowa Rada Radców Prawnych ogłasza konkurs na „Plakat promujący kampanię edukacyjną z Radcą Prawnym bezpieczniej”. Aby wziąć udział w konkursie wystarczy wysłać swoje portfolio plakatowe do15 września 2014.

Konkurs nosi nazwę „Plakat promujący kampanię edukacyjną  z Radcą Prawnym bezpieczniej”. Organizatorem Konkursu jest Krajowa Rada Radców Prawnych, a sam konkurs jest organizowany w porozumieniu i we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej.

Konkurs skierowany jest do projektantów, firm projektowych oraz studentów kierunków projektowych – mających siedziby lub zamieszkujących lub studiujących w Polsce. Konkurs składa się z dwóch etapów. Etap 1 jest etapem otwartym dla wszystkich spełniających warunki podane w regulaminie, którzy prześlą w formacie PDF minimum trzy dotychczas opublikowane plakaty o tematyce dowolnej wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia, która znajduje się w regulaminie.Etap 2 jest etapem dla maksymalnie trzech uczestników  wyłonionych z etapu 1 zwanych dalej Laureatami. Laureaci zobowiązują się przygotować trzy propozycje plakatu o tytule „Z Radcą Prawnym bezpieczniej”.

Terminy konkursu:
Termin nadsyłania prac do etapu I rozpocznie się dnia 2 września i trwa do dnia 15 września 2014 r.
Maksymalnie trzech laureatów etapu I zostanie wyłonionych najpóźniej do dnia 24 września 2014 r.
Termin nadsyłania prac do etapu II rozpocznie się dnia 24 września i trwa do dnia 25 października 2014 r.
Zwycięzca Konkursu zostanie wyłoniony najpóźniej do dnia 31 października 2014 r.

Etap 1 jest etapem otwartym dla wszystkich spełniających warunki podane w § 2 , którzy prześlą na adres: zbychorski@kirp.pl w formacie PDF minimum trzy dotychczas opublikowane plakaty o tematyce dowolnej wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia, do dnia 15 września 2014r.

Ze strony STGU projekty ocenią:
Emilia Bojańczyk / studio Podpunkt – projektantka, członkini STGU
Jerzy Skakun / studio Homework – projektant, członek STGU
Marcin Władyka / studio Headmade – projektant, członek STGU

Ideą kampanii jest budowanie świadomości społeczeństwa o funkcjonującym od ponad 30 lat na rynku usług prawniczych zawodzie radcy prawnego. Kampania ta zapoczątkowana została w 2013 roku, m.in. poprzez instalację billboardów i udostępnienie przekazywanych Izbom przez KRRP ulotkach, które były udostępniane w sądach, urzędach i innych ogólnie dostępnych miejscach publicznych. Również kancelarie radcowskie pobierały je ze strony internetowej akcji czynnie włączając się w kampanię. Za chwilę kampania, zamiast akcyjności charakteryzującej ją w ubiegłym roku (np. plakaty wisiały przez miesiąc w kilku miastach Polski) stanie się ciągła. Koncepcją kampanii jest to aby miała charakter powszechny, trwającą przez całą kadencję Krajowej Rady Radców Prawnych.

U założeń kampanii legło kilka czynników.

Pierwszym z nich jest niski stan świadomości prawnej polskiego społeczeństwa. Jak wynika z badań opinii publicznej, także tych przeprowadzanych na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych, Polacy nie rozumieją podstawowych pojęć z zakresu prawa takich jak: pozew, instancyjność postępowań. Nie rozróżniają rynkowych kompetencji profesjonalnych prawników od magistrów prawa (lub nawet osób nie posiadających w ogóle prawniczych studiów).

Obywatele winni zatem dowiedzieć co niesie za sobą współpraca z profesjonalnym prawnikiem, radcą prawnym. Winni także dowiedzieć się czym taka współpraca się różni do „zabawy w nieznane”. Kodeks etyki, unikalne doświadczenie a co za tym idzie takie same kompetencje, ubezpieczenie OC jednym słowem „bezpieczeństwo” współpracy to cechy, które postanowiliśmy wysunąć na plan pierwszy akcji. Dla tego też powstała jej nazwa:  „Z Radcą Prawnym Bezpieczniej ”

Innym czynnikiem mającym wpływ na kształt kampanii jest budowa wizerunku samorządu i zawodu wśród opiniotwórczej części społeczeństwa. Dzięki tego typu działaniom zostanie ostatecznie zerwany sztuczny, niewłaściwy i dzisiaj już anachroniczny podział w świadomości odbiorców na adwokatów (znanych) oraz radców prawnych (mniej znanych). Dziś jeszcze pokutuje u wielu osób stereotyp mówię prawnik, myślę adwokat. Działania promocyjne KRRP mają na celu wskazanie im, że jest to myślenie, które nie przystoi wykształconemu, świadomemu człowiekowi. Zatem myślę profesjonalny prawnik: mówię radca prawny, ale także adwokat.

Fundatorami nagród rzeczowych jest wydawnictwo ABE Gestalten.

Regulamin konkursu na plakat Z Radcą Prawnym Bezpieczniej (pdf)

Więcej informacji


Dziękujemy za wszystkie nadesłane zgłoszenia. Spośród nadesłanych portfolio, do kolejnego etapu konkursu przechodzą:

Agnieszka Popek- Banach oraz Kamil Banach 
Dominika Czerniak
Jacek Rudzki

G
ratulujemy i czekamy na propozycje plakatów.

Po otrzymaniu propozycji finalistów konkursu, Jury nie było w stanie jednomyślnie przyznać pierwszej nagrody. II etap konkursu niestety pozostaje nierozstrzygnięty.

 

^ Wróć na górę