znajdź projektanta

Musi pasować

Dobrze zaprojektowany plakat w rodzimej przestrzeni publicznej to obecnie zjawisko marginalne, chociaż najbardziej utytułowani artyści-graficy pochodzą właśnie z Polski. Jednym z nich jest prof. Lech Majewski, zdobywca licznych nagród, który na warszawskiej ASP prowadzi Pracownię Projektowania Grafiki. Rozmawiamy o 24. Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie oraz tym, jak obecnie polski plakat prezentuje się na arenie światowej.

MAGAZYN: Co składa się na dobry plakat?

Lech Majewski: Plakat jest pewnego rodzaju informacją, która musi dotrzeć i coś zaanonsować lub wypromować. Może to być wydarzenie kulturalne, społeczne itd. Zazwyczaj plakaty kierowane są do bezpośrednich grup. I to właściwie jest podstawą do tego, żeby zrobić dobry projekt. Musi być on bardzo komunikatywny, zwracający na siebie uwagę i przekazujący jak najlepiej daną ideę. To jest właściwie najważniejsze. Oczywiście pamiętajmy o wartości artystycznej, nie tylko samej merytorycznej. Stąd niektóre plakaty są lepsze, niektóre są gorsze. Podobnie z artystami, są lepsi i gorsi, ale tak jest na całym świecie, w każdej dziedzinie sztuki.

Łatwiej jest zaprojektować plakat społeczny czy taki dotyczący np. wydarzenia kulturalnego?

Cały wywiad przeczytaj tutaj

^ Wróć na górę