znajdź projektanta

Branding zawsze ważny

Nowe oblicze przedsiębiorstwa. Tekst pochodzi z magazynu Projekt (6’77/121). Autorem jest Andrzej Przedpełski.

Nowe oblicze przedsiębiorstwa

Poniższy tekst pochodzi z magazynu Projekt (6’77/121). Autorem jest Andrzej Przedpełski.

Nowoczesny przemysł to nie tylko nowe technologie, maszyny i wysokiej jakości wyroby, to również troska o człowieka współuczestniczącego w wytwarzaniu tych dóbr. Hale produkcyjne, biura, przestrzeń otaczająca budynki – to elementy środowiska życiowego ludzi nie w mniejszym stopniu niż mieszkanie, osiedle, ulica.

Jednym z czynników kształtowania środowiska pracy jest zespół elementów decydujących o klimacie zakładu, jak kolorystyka pomieszczeń i elewacji budynków, małe formy architektoniczne, wewnętrzna informacja wizualna, obecność zieleni. Czynniki wizualne mają również niemałe znaczenie w kształtowaniu wrażeń u osób odwiedzających zakład. Znak i papiery firmowe, druki reklamowe, opakowania, podobnie jak aranżacja pomieszczeń recepcyjnych czy sklepów firmowych, to elementy składające się na oblicze przedsiębiorstwa. Porządek i ład wizualny jest wyrazem sprawnej organizacji i skutecznego działania. W wielu krajach od dawna zrozumiano, że dążenie do tego ładu to nie tylko sprawa reklamy i estetycznych imponderabiliów, lecz również kwestia lepszej atmosfery i warunków pracy oraz sprawnego obiegu informacji. Znamy wiele przykładów właściwego rozwiązywania tych problemów; przywołać tu można klasyczne już przykłady firm Olivetti czy IBM. Zrozumienie roli prawidłowo sformułowanego przekazu wizualnego stało się przyczyną modernizacji oznakowania dróg w Anglii, sieci londyńskiego metra, kolei Państwowych w Danii, Szwecji, Anglii i Holandii.

Cały tekst na portalu Łowcy Dizajnu


^ Wróć na górę