znajdź projektanta

Czekoladowa pomoc

„Za każdym razem kiedy robisz dla kogoś coś dobrego – pomagasz, wspierasz, chwalisz – dolewasz mu czekolady [do jego niewidzialnego kubka]. Za każdym razem, kiedy coś od kogoś chcesz – wyciągasz dłoń z łyżeczką, aby tej czekolady podebrać. Takie postrzeganie relacji dawania i brania, powoduje ciekawe implikacje”.

Zachęcamy do pomocy, przytaczając dwa konteksty: „Wpływając na cudzy poziom czekolady, jednocześnie wpływam na własny – bo wspierając innych, lepiej się czuję jako człowiek” oraz „Nie korzystanie z okazji, żeby komuś dolać czekolady jest marnowaniem okazji. Wygląda na to, że aby rościć sobie prawa wpływania na czyjeś życie, trzeba mieć uskładanej czekolady. Strategia wspierania opiera się na dolewaniu czekolady na zapas, bez powodu”.

A my przecież mamy świetny powód! A właściwie 200 małych, biegających powodów i 13 powodów kreatywnych. Cytat z Brzezińskiego został przytoczony z dwóch przyczyn: pierwsza – bo to naprawdę świetna książka, a druga - bo bardzo nie lubimy mówić ludziom, co powinni robić, a on nas w tym świetnie wyręcza. Świetną do tego okazją będzie zakup Kalendarza Charytatywnego, który został wyprodukowany wspólnie z 13-oma projektantami. Nie ma znaczenia, czy kupuje się go dla siebie czy wspólnie ze znajomymi. Ważne jest nawet udostępnienie artykułu tak, by  dać innym okazję do różnicowania swojego poziomu czekolady.

A komu właściwie chcemy dolać niewidzialnej czekolady? Grupie 200 dzieci, które czekają we Wrocławskim Centrum Opieki i Wychowania na warsztaty i pomoce naukowe. Zorganizujemy je dla nich za cały dochód ze sprzedaży Kalendarza.

Do akcji przyłączyło się już wiele osób, na samym początku swoją czekoladę dolało 13. świetnych artystów: Patryk Hardziej, Rafał Kucharczuk, Patrycja Podkościelny, Karol Banach, Nata Trochowska, Ryszard Kaja, Michał Bednarski llustration, Someart, Aleksandra Morawiak liquid memory collages, Paweł Mildner, Marcin Wolski, Tomek Pienczak, Barrakuz , którzy zaprojektowali poszczególne karty.

Następnie dołączyły też sklepy, które sprzedają kalendarze na swoich stronach i w swoich przestrzeniach, tj.: SztukaWyboru, PanPablo.pl, PanTuNieStał, Bardzo Rozsądnie, Rzeczownik, Projekt Rośliny, Cyrulik Wrocławski, Geszeft, Biksa, Rzeczy Same oraz Super Salon.

Kup kalendarz
Więcej informacji

* czekoladowy cytat pochodzi z książki „Głaskologia”, Miłosza Brzezińskiego.

^ Wróć na górę